SEKOLAH KLUSTER KECEMERLANGAN


Pages

Subscribe

Thursday, January 8

Teringat AllahYarham En Adam Mohd Noor

Tiba-tiba teringat pada cikgu adam...
Beliau amat menghormati rakan sejawat...selalu panggil saya "syeikh"...sering bertanya soalan-soalan agama yang kurang difahaminya pada saya ... Sebak tatkala menunggu dan merenung jenazahnya di bilik mayat Hospital Putra Melaka... Biasanya beliau akan berpuasa 2 bulan sebelum ramadhan ...tinggi sungguh mujahadahnya dan sering low profile bersahaja...rajin juga membelanja kawan-kawannya...murni sungguh hatinya...Moga Rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dalam golongan org2 yang soleh.Insya Allah

PROFIL
Adam Mohd Noor
·Nama pena: Admua MN
·Tarikh lahir: 17 April 1959
·Tempat lahir: Muar, Johor
·Jawatan: Guru di Sekolah Menengah Kebangsaan Agama (SMKA) Maahad Muar, Johor
·Novel: Pahlawan Parang Panjang, Disket Misteri, Nama I Nelly, Anak Penyelam Tiram, Tetamu Pulau Sibu dan Masih Ada Sayang.
·Antologi cerpen: Berakhirnya Sebuah Impian, Bukan Sekadar Keris, Sayang Si Sintar, Syakirah, Kelana Pulang, Perenang Yang Sombong dan Bukan Mimpi Terakhir.
·Antologi puisi: Angin Dari Muara, Guru Oh Guru, Gema Membelah Gema 4, Pusaka Zaman, Daksina (DBP) dan Jamung Merdeka.
·Anugerah: Hadiah Novel Remaja Sejarah, Hadiah Cerpen Sejarah, Hadiah Cerpen Formula Malaysia, Pertandingan Menulis Puisi Negeri Johor 2005, Hadiah Menulis Puisi Sempena Hari Kemerdekaan 2005 dan Hadiah Novel Kanak-kanak KaryaNet 2005.

0 sila komen disini: