SEKOLAH KLUSTER KECEMERLANGAN


Pages

Subscribe

Thursday, May 14

Info Kesihatan : Serangan Jantung & Minum Air Suam




Fakta ini sangat bagus. Bukan semata-mata berkenaan air suam, tetapi berkenaan Serangan Jantung ..Masyarakat Cina dan Jepun minum the=panas untuk ketika bersarapan, b=kannya air sejuk, mungkin inilah masanya kita perlu mengubah tabiat minum semasa makan.

Kepada sesiapa yang gemar min=m air sejuk, fakta ini sangat bermakna buat anda. Memanglah sesuatu yang nikmat u=tuk minum segelas air sejuk selepas makan. Walaubagaimanapun, air sejuk akan melikatk=n minyak yang kita makan bersama hidangan. <=pan style='color:navy'>Sudah tentu ia melambatkan lagi proses pencernaan. Sek=li gumpalan minyak ini bertindakbalas dengan asid di dalam perut, ia akan meme=ah dan diserap oleh
Petanda Lazim Serangan Jantung

Amaran berkenaan serangan jantung – Anda seharusnya mengambil tahu yang peta=da serangan jantung bukan sahaja pedih pada sebelah kiri dada. Awasi jika tera=a sakit yang menyesakkan pada dada kiri. mungkin anda belum pernah merasa sakit dada semasa terkena serangan jantung. Muntah-muntah dan berpeluh berlebihan juga antara tanda-tanda lazim. 60% pesakit yang terkena serangan jantung adalah ketika sedang tidur dan tidak boleh bangun dari tidur. Sakit pada dada boleh menyebabkan tidak sedarkan diri. Berhati-hati dan berjaga-jagalah sentiasa. Lebih banyak yang anda ketahui berkenaan serangan jantung, maka lebih peluang untuk anda terselamat.

Kata pakar kardiologi (jantung), jika seseorang telah membaca f=kta ini, sebarkanlah ia kepada 10 orang lain yang dikenali, anda mungkin tidak mampu menyembuhkan pesakit, tetapi anda sebenarnya berjaya menyelamatkan seseorang dari menjadi pesakit.

0 sila komen disini: