SEKOLAH KLUSTER KECEMERLANGAN


Pages

Subscribe

Sunday, March 9

PAS DI KELANTAN N KEDAH, PKR DI Selangor, DAP di Pulau Pinang n Perak..


KOTA BHARU, 9 Mac - Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan kemenangan besar pembangkang di lima buah negeri di Semenanjung Malaysia sebagai 'Tsunami' yang melanda Umno/BN.
Beliau yang mengadakan sidang medianya di Pejabat Perhubungan PAS Kelantan malam tadi berkata, kemenangan ini satu kemenangan rakyat, namun beliau meminta rakyat agar bertenang dan bersyukur.

Katanya lagi, gelombang sokongan yang ditunjukkan rakyat begitu mengkagumkan hingga kemenangan ini sebagai satu yang amat mengejutkan.

"Memang mengejutkan.PAS akan memeruskan perjuangan dasar-dasar Islam," ujarnya.

"Ini satu kemenangan khususnya selepas kita bermunajat, menangis, titisan airmata itu dan ianya menjadi bom jangka yang Allah turunkan kepada Umno/BN kerana faktir-faktor taghut.

"Semoga Allah memberi rahmat atas anugerah ini," katanya.

Sidang media Tuan Guru Nik Aziz dibanjiri hampir hampir 80 wartawan dari dalam dan luar negara yang membuat liputan khas berhubung pilihan raya umum terutamanya di Kelantan.

Sejak dari selepas Isyak, perkarangan pejabat Perhubungan PAS Kelantan dikerumuni kira-kira 10,000 penyokong PAS selepas mengetahui keputusan (ketika itu) tidak rasmi bahawa PAS berjaya membentuk kerajaan di Kelantan.

Gembira dengan kemenangan itu laungan takbir bergema, terutama selepas pengesahan daripada Tuan Guru Nik Aziz mengenai kemenangan itu.

Ia lebih manis selepas penyokong PAS turut dikhabarkan dengan kemenangan PAS di Kedah, membentuk kerajaan dengan KeADILan dan DAP di Perak serta Selangor.

1 sila komen disini:

Anonymous said...

ALHAMDULILLAH!!!!!
PENGUMUMAN!!!
JOHOR bukan KUBU KUAT BN lagi!!